Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu,
miluieşte-mă pe mine păcătosul!

"Credinţa nu e ca un curs la fără frecvenţă,
Credinţa trebuie să o trăieşti zi de zi!"

Pr. Teofil Părăian

luni, 28 aprilie 2014

Despre boală

”Ignoranța, copilul meu, este cunoscută drept moartea sufletului. Ea nu luminează un om bolnav și nu îi spune: ”Boala ta e din voia Domnului, iar tu trebuie să treci prin ea cu răbdare și mulțumire așa încât să nu devii un păcătos dinaintea Domnului, prin nerăbdarea ta! Pe creștinul luminat, cunoașterea voii lui Dumnezeu îl face nu numai să poarte totul cu mulțumire, dar îl va și ajuta să dobândească puternică constituție duhovnicească, precum și mângâieri nemăsurate. El meditează: ”Trecând prin aceste dureri și necazuri se împlinește voia lui Dumnezeu și astfel mi se iartă păcatele mele de mai înainte. Plătind aici datoria păcatelor mele, îmi voi dobândi libertatea acolo, în viața ce va să fie, unde voi trăi în veșnicie / în vreme ce aici, indiferent cât de mult trebuie să sufăr, aceasta este temporară și de scurtă durată”. 

Comori duhovnicești din Sfântul Munte Athos
Avva Efrem

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu